PERSBERICHT
Vergaderhamers en Erkend Congresbureau: lancering nieuwe naam, huisstijl en sterkere propositie nodigt uit tot deelname
Breukelen, 25 maart 2021. Vergaderhamers en Erkend Congresbureau zijn al meer dan 20 jaar een vertrouwde naam voor congres- en evenementenlocaties, organisatiebureaus en hun opdrachtgevers. Vorig jaar nam CLC-VECTA beide kwaliteitslabels over met de ambitie ze door te ontwikkelen tot sterke labels met internationale herkenbaarheid en duidelijke meerwaarde voor aangesloten locaties en organisatiebureaus. Met de lancering van de nieuwe naam voor Vergaderhamers, ‘YOIN excellent meeting places’, een nieuwe huisstijl en een uitbreiding en versterking van de propositie heeft die ambitie nu duidelijk vorm gekregen.
YOIN excellent meeting places
‘De nieuwe naam “YOIN excellent meeting places” is van deze tijd, heeft een internationale uitstraling, biedt kansen en nodigt uit tot deelname, samenwerking en groei’, aldus Riemer Rijpkema, directeur van CLC-VECTA. ‘De naam YOIN was beoogd als nieuwe naam voor CLC-VECTA. Maar door de coronacrisis is de zichtbaarheid en naamsbekendheid van CLC-VECTA onbewust sterk geladen en is een naamswijziging nu niet aan de orde. En YOIN sluit, zeker met toevoeging van de pay-off, enorm goed aan bij wat we voor ogen hebben.’
De naam voor het label voor organisatiebureaus, Erkend Congresbureau, is heel herkenbaar en blijft daarom behouden. De huisstijl en het logo zijn wel herzien zodat er een herkenbare koppeling is met YOIN. Daarnaast is de propositie voor Erkend Congresbureau (internationaal ‘Certified international congres organizer’) ook versterkt.
Versterkte propositie
Voor zowel YOIN excellent meeting places als Erkend Congresbureau is, met ondersteuning van deelnemers, opdrachtgevers en mediapartners, een nieuwe propositie ontwikkeld en is het inhoudelijk aanbod vernieuwd. De focus ligt daarbij op kennis, innovatie en vakmanschap van deelnemers en daarmee voor opdrachtgevers. Dat vertaalt zich concreet in een uitbreiding van het team auditeurs, een nieuwe aanpak voor de audits, een digitaal dashboard met benchmark, mystery bezoeken en een marketingmonitor met marketing advies op maat.
De audits worden opgedeeld in een zelfbeoordeling en het bezoek van de auditeur. Deze twee onderdelen leveren samen een totaal beoordeling die bepaalt dat de certificering toegekend wordt, dan wel behouden blijft. Alle data van de audits en mystery bezoeken komen in een digitaal dashboard met benchmark dat elke deelnemer, na inloggen, kan inzien via de websites www.yoinexcellentmeetingplaces.com of www.erkendcongresbureau.nl.
Riemer Rijpkema: ‘We hebben Marie-Louise Buckens aangetrokken als projectmanager voor YOIN excellent meeting places en Erkend Congresbureau. Zij is eerste aanspreekpunt en gaat, samen met het team auditeurs en samenwerkingspartners zorgdragen voor de uitvoering, coördinatie en groei van beide labels.